Ansattkort: Detaljer

Når du oppretter ny ansatt er ansattdetaljer det første som fylles ut. Vi anbefaler at du lagrer etter hvert som du fyller ut fanene i ansattkortet. Øverst i ansattkortet angir systemet om den mest sentrale informasjonen (kontonummer, fødselsnummer og skattekort) er registrert, og dette feltet vil oppdatere seg fortløpende når du lagrer.

Når du angir navnet på den ansatte, kan du bruke søkefunksjonen til å laste inn informasjon fra 1880 ved å skrive inn fullt navn og trykke F6 eller "Søk i 1880" i søkefeltet. Dersom personen finnes i 1880 kan du trykke på navnet, og systemet vil automatisk fylle ut navn, full adresse og telefonnummer.

Du må angi hvilken virksomhet den ansatte jobber i. Om personen har en bruker i systemet kan denne kobles på den ansatte i feltet "Bruker". For å legge til kontonummer trykker du på plusstegnet i felt for kontonummer og velger "Opprett ny". Fødsels- og personnummer må fylles ut dersom ansattforholdet skal innrapporteres i a-meldinger. Hvis den ansatta har et norsk fødselsnummer vil systemet automatisk fylle ut fødselsdato og kjønn.

Feltene under "Kontaktinformasjon" er valgfrie å fylle ut, men dersom du skal sende ut lønnsslipper via e-post må denne legges inn.

ansattdetaljer2.png

 

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×