Avslutte en klient i Uni Economy

Når du skal avslutte en klient i systemet, kan du enten arkivere eller slette denne helt, avhengig av behov for tilgjengelighet på eksisterende data i selskapet.

Før klienten avsluttes, er det et par ting som er viktig å huske på. Har dere tjenester aktivert som benytter ekstern filoverføring, for eksempel Autobank eller EHF? Disse må deaktiveres før dere arkiverer/sletter klienten.

EHF sending/mottak:

Dersom EHF ikke avsluttes, vil det kunne påløpe transaksjonskostnader for eventuelle EHF som sendes til selskapet, samt at det ikke vil være mulig å aktivere EHF i et annet system på et senere tidspunkt.

Gå til Markedsplass → Produktkjøp (1), og finn EHF mottak/EHF sending. Klikk på "Deaktiver" (2). For å deaktivere må du være Administrator på selskapet.

avslutt-ehf.png

Autobank:

Autobank må deaktiveres hos ZData, samtidig som filoverføringen stoppes i banken. Dersom dette ikke gjøres, vil det påløpe transaksjonskostnader for filer som overføres fra ZData til klienten uavhengig av om selskapet er arkivert. 

For å avslutte Autobank må du igjennom to ledd:

  1. Avslutt filoverføringen på avtalen i nettbanken.
  2. Send inn en sak til support@unieconomy.no som inneholder organisasjonsnummer, kontonummer og navn på selskap. Vi vil opprette en sak til ZData som deaktiverer filoverføringen fra sin side.

 

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×