Når du skal avslutte en klient i systemet, kan du enten arkivere eller slette denne helt, avhengig av behov for tilgjengelighet på eksisterende data i selskapet.
Før klienten avsluttes, er det et par ting som er viktig å huske på. Har dere tjenester aktivert som benytter ekstern filoverføring, for eksempel Autobank eller EHF? Disse må deaktiveres før dere arkiverer/sletter klienten.
EHF sending/mottak:
Dersom EHF ikke avsluttes, vil det kunne påløpe transaksjonskostnader for eventuelle EHF som sendes til selskapet, samt at det ikke vil være mulig å aktivere EHF i et annet system på et senere tidspunkt.
Gå til Markedsplass → Produktkjøp (1), og finn EHF mottak/EHF sending. Klikk på "Deaktiver" (2). For å deaktivere må du være Administrator på selskapet.

Autobank:
Autobank må deaktiveres hos ZData, samtidig som filoverføringen stoppes i banken. Dersom dette ikke gjøres, vil det påløpe transaksjonskostnader for filer som overføres fra ZData til klienten uavhengig av om selskapet er arkivert.
For å avslutte Autobank må du igjennom to ledd:
- Avslutt filoverføringen på avtalen i nettbanken.
- Send inn en sak til support@unieconomy.no som inneholder organisasjonsnummer, kontonummer og navn på selskap. Vi vil opprette en sak til ZData som deaktiverer filoverføringen fra sin side.