Tilbakestille betalingsbunt

Hvis en betalingsbunt ikke har blitt overført til banken på grunn av driftsstans eller lignende, kan du velge å tilbakestille hele bunten for å sende den til betaling på nytt.

1. Gå til Bank i venstremenyen og velg Utbetalingsbunter

2. Klikk på de tre kulepunktene og velg Legg tilbake til ubetalt. 

cs. Tilbakestille betalingsbunt 1 um.png

3. Sett hake ved varselet og klikk på Tilbakestill.

cs. Tilbakestille betalingsbunt 2 um.png

Det er viktig at du merker deg følgende:

  • Les varselet som vises nøye.
  • For å unngå dobbeltbetaling bør du sjekke i banken om bunten ligger til forfall.
  • Velg kun tilbakestilling hvis statusen er Opprettet, og gi nye bunter minst én time til behandling.
  • Hvis én eller flere betalinger i bunten allerede har blitt overført til banken, må du ikke tilbakestille hele betalingsbunten. Du må enten slette betalingen fra fanen Under behandling under Utbetalinger eller kontakte support.
  • Hvis du er usikker på om betalingen har blitt overført til banken, ta kontakt med support før du tilbakestiller betalingsbunten.