Flytte klient fra et kundeforhold til et annet

Vi får ofte spørsmål vedrørende flytting av klienter fra et kundeforhold til et annet. 
Denne smørbrødlisten tar for seg prosessen fra a-å.

Praktisk i forhold til lisenser og brukere:

  1. Uni Micro AS må få bekreftelse fra sluttkunde og eksisterende regnskapskontor på hvilket regnskapskontor som skal overta sluttkunde og hvilken dato dette skal utføres på.
  2. Når Uni Micro har mottatt bekreftelse flytter vi aktuelt selskap fra eksisterende- til nytt kundeforhold med få tastetrykk.
  3. Eksisterende regnskapsfører må bli opplyst om at signatur på bilag også overføres nytt regnskapskontor. Dette bør godkjennes.
  4. Eksisterende byrå må invitere inn byråbruker med fulle rettigheter på produkt og Administrator-rolle.
  5. Byråbruker(e) som overtar selskapet må huske å deaktivere aktuelle regnskapsførere hos eksisterende byrå. Dersom noen byråbrukere fra tidligere regnskapsbyrå ønsker tilgang i en overgangsperiode blir dere selv enige om dette i forhold til å avvente deaktivering på en eller flere brukere.

 

Annet oppsett:

  1. Autobank: Kontrollere autobank-oppsett. Denne er trolig knyttet til eksisterende byrå sin kundeavtale med bank. Denne må da endres/kanselleres. Nytt byrå må inviteres inn på klienten, og det må tildeles autobankadministrator-rolle (Bank.Admin) til ny regnskapsfører dersom avtalen skal videreføres. Dette fordrer at avtalen er "stand-alone" og ikke en del av avtalen til tidligere byrå.  
  2. Altinn: Endre Altinn-innstillinger.
  3. Moduler og utvidelser: Aktuelle kjøp av moduler og tilleggsprodukter på selskapet blir arvet og fakturert nytt regnskapsbyrå. Husk å aktivere eller deaktivere dersom noe skal endres.
  4. EHF: EHF trenger ikke aktiveres på nytt dersom dette er aktivert på annet kundeforhold. Det følger orgnr. til aktuelt selskap.

 

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×