Firmaoppsett: E-postmottak

Du kan sende en faktura/et dokument på PDF på e-post til et e-postmottak i systemet. I dette mottaket kan du behandle fakturaen videre til tolkning og bokføring i leverandørfaktura eller bruke fakturaen/dokumentet til manuell bilagsregistrering.

For å aktivere e-postmottaket velger du først Innstillinger (1), Firmaoppsett (2) og blar deg ned til "E-postmottak". Dersom e-postmottaket ikke er aktivert, må du først aktivere dette. Klikk på "Aktiver e-postmottak" (3).

epost1.png

Når du aktiverer mottaket, blir det tildelt en e-postadresse. Denne e-posten kan benyttes for hver gang du skal sende et dokument eller en faktura til behandling i systemet. Dine leverandører kan også benytte denne e-posten for å sende faktura til innboksen i leverandørfaktura.

Dersom fakturamottaket allerede er aktivert, kan du redigere e-post eller legge til e-post med organisasjonsnummer (4).

epostmottak4.png

Dersom du ønsker å endre e-posten for e-postmottak, kan du endre teksten i feltet foran @mottak.unieconomy.no (5). Vær oppmerksom på at eventuelle leverandører også må få beskjed om e-postbyttet.

epostmottak5.png

Det er også mulig å legge til e-post med organisasjonsnummer (6). Hvis du ønsker å deaktivere e-postmottak, kan du enkelt gjøre dette ved å klikke på "Slå av e-postmottak" (7).

OBS: Husk å lagre endringene før du lukker vinduet.

For å finne igjen dokumentene som er sendt til innboksen, må du gå til Regnskap → Levernadørfaktura (8). Velg fanen "Innboks".

epost3.png

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×