Tilleggsmelding (A-melding)

Tilleggsmelding benyttes for å innrapportere lønnsendringer i perioder man tidligere har levert en full A-melding for.

Det skal ikke være behov for å sende erstatningsmeldinger med arbeidsforhold tilbake i tid når feil i rapportering av lønnsposter oppdages. Man kan da lage en tilleggsmelding kun for den aktuelle lønnsavregningen.

 

  • En tilleggsmelding inneholder kun lønnstransaksjoner og vil ikke ta med arbeidsforhold.

  • Valget for generer tilleggsmelding vil kun være aktiv på lønnsavregninger som ikke har en dato i feltet Sendt A-melding.

  • Dersom det er levert en tilleggsmelding for en periode, vil denne meldingen gjelde i tillegg til den fulle A-meldingen som er levert tidligere.

  • Tilleggsmelding bør bare brukes når det ikke er mulig å sende erstatningsmelding for perioden. For eksempel når perioden man vil sende inn endringer på er mer enn 2 perioder bakover i tid.

  • En tilleggsmelding kan nullstilles, da er det kun denne meldingen som nullstilles og hovedmelding for perioden beholdes.

 

1. Tilleggsmelding finner du Avansert periodebehandling:

avansert periodebehandling.jpg

 

2. Gå til fanearket Lønnsavregninger og klikk på menyvalget [...] til høyre for lønnsavregningen man skal levere tilleggsmelding for:

generer tilleggsmelding.jpg

 

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×